جشنواره مردمی فیلم عمار در شاهین شهر

وبلاگ رسمی ستاد اکران جشنواره مردمی فیلم عمار در شاهین شهر و میمه

جشنواره مردمی فیلم عمار در شاهین شهر

وبلاگ رسمی ستاد اکران جشنواره مردمی فیلم عمار در شاهین شهر و میمه

جشنواره مردمی فیلم عمار در شاهین شهر

شما می توانید از آخرین اطلاعات پیرامون اکران های مردمی جشنواره عمار در سطح شاهین شهر و شهرستان های حومه ی آن با خبر شوید .






در اين وبلاگ
در كل اينترنت



بایگانی


جشنواره مردمی فیلم عمار چرا و چگونه شکل گرفت؟

کلید برگزاری جشنواره مردمی فیلم عمار اولین بار بعد از فتنه 88 زده شد، زمانی که جمعی از جوانان و فیلمسازان متعهد کشور آثاری را درباره فتنه تولید کرده بودند اما نه رسانه ملی و نه نهادهای مرتبطی که باید از این آثار حمایت می‌کردند قدمی برای نمایش و دیده شدن این آثار بر نداشتند. این اتفاق باعث شکل گیری ایده برگزاری یک جشنواره مردمی برای دیده شدن این آثار شد. این جشنواره ـ که مبدأ شکل گیری و روش‌های برگزاری متفاوتی در مقایسه با جشنواره های رایج دیگر داشت ـ به نام پرچمدار روشنگری و تبیین حق‌طلبانه در صدر اسلام، حضرت عمار یاسر مزیّن گشته و «جشنواره مردمی فیلم عمار» نام گرفت.

 

اولین دوره

در اولین دوره جشنواره که در اولین سالگرد حماسه‌ی نهم دی ماه برگزار گردید قریب به بیست اثر، همزمان در سی نقطه از کشور، از جمله چندین روستا، به صورت مردمی و خودجوش اکران شدند.

 

دومین دوره

شکل و شمایل غیر متعارف اولین دوره‌ی جشنواره‌ی عمار در ساختار سینمایی کشور، توجهات بیشتری را به سوی خود جلب کرد تا در حالی که خیلی‌ها تصور می کردند این جشنواره هرگز ادامه نیابد در دی ماه سال 90، فراخوان دومین دوره جشنواره در پنج محور (تاریخ انقلاب، جنگ نرم، فتنه هشتاد و هشت، نقد درون‌گفتمانی و بیداری اسلامی) منتشر شد و به رغم بی توجهی بسیاری از رسانه های جمعی، استقبال مردمی از این دوره جشنواره افزایش یافته و سیصد و بیست اثر ارسالی هنرمندان و فیلمسازان به جشنواره دوم عمار در سیصد نقطه از کشور اکران شدند.

 

سومین دوره

سومین دوره این جشنواره نیز سال 92 برگزار شد و نهصد اثر رسیده به جشنواره در حالی با هم رقابت کردند که تعداد نقاط اکران نیز از سیصد به 900 نقطه افزایش یافته بود. استقبال وصف ناپذیر چه در حوزه تولید و چه در حوزه اکران برگزارکنندگان جشنواره را مصمم تر می کرد.

 

دیدار با رهبر فرزانه انقلاب

اما نقطه عطف جشنواره در اسفندماه 91 اتفاق افتاد. بالأخره خستگی سال ها مشغولیت به کارهای فرهنگی از تنمان بیرون رفت. توفیق دیداری دلنشین و شنیدن بی واسطه سخنانی بسیار مهم و درانتها بوسیدن دستان نایب امام زمان (عج) ازآن لذت هایی است که با هیچ لذت دنیایی از جمله جوایز جشنواره هایی که هیچگاه آثار ما را به خود راه ندادند، قابل قیاس نیست.

 

 


 شرایط اکران چگونه است؟

اکران آثار جشنواره به شرایط پیچیده ای نیاز ندارد و جزئیات اکران از قبیل انتخاب یک یا چند اثر برای اکران، مکان اکران، مخاطب و... با تشخیص اکران کننده انجام می گیرد.

 

آثار جشنواره در چه مکانهایی و برای کدام دسته از اقشار مردم قابل اکران است؟

از سینما گرفته تا مسجد، حسینیه، منازل (به خصوص منازل شهدا و جانبازان)، مدارس،پایگاههای بسیج، کانونهای فرهنگی، فرهنگسراها، پارکها، زندانها، کمپ های ترک اعتیاد، مطب پزشکان، جمع های خانوادگی و یا هر مکان دیگری که بیش از پنج نفر برای تماشای فیلمها وجود دارد می توانند محل اکران باشند. دبیرخانه، فیلم های جشنواره را بر اساس مخاطب تفسیم بندی کرده است که می توانید پس از ارتباط با دبیرخانه یا رابطین استانی این بسته ها را تحویل بگیرید.

 

فیلمهای جشنواره را در چه زمانهایی می شود اکران کرد؟

- همزمان با اکران سراسری جشنواره (دی ماه هر سال)

- در مناسبتهای مختلف سال (هفته دفاع مقدس، سیزده آبان، دهه فجر، ماه محرم، ماه رمضان و هر مناسبت انقلابی و ملی دیگر)؛ دبیرخانه جشنواره عمار، آثار رسیده را بر حسب مناسبتها دسته بندی نموده و بسته هایی برای برخی از مناسبتها آماده کرده است.

- در هر زمانی که اکران کننده احساس می کند فضا و شرایط (شرایط خود اکران کننده، اقتضای مکان، دسترسی بهتر به مخاطب و...) برای اکران فراهم است.

 

برای اکران به چه امکاناتی نیاز است؟

یک فرد در صورت نداشتن امکانات و سالن، می تواند تنها با یک تلویزیون متصل به دستگاه VCD یا گیرنده دیجیتال مجهز به یو اس پی و یا یک کامپیوتر در یک اتاق کوچک اکران کننده آثار جشنواره باشد.



 

آیا در کنار اکران فیلم می توان برنامه های جنبی انجام داد؟

یکی از اهداف برپایی جشنواره عمار فراهم شدن بستری برای کار فرهنگی است. بر این اساس اکران کننده می تواند طبق صلاحدید و امکانات خود از برنامه هایی مثل نمایشگاه کتاب، سخنرانی، جلسه نقد، شعرخوانی، خاطره گویی،کتابخوانی و هر طرح دیگری که مناسب است بهره ببرد.










تصویر ثابت

تصویر ثابت

تصویر ثابت

تصویر ثابت

تصویر ثابت

ابزار هدایت به بالای صفحه

تصویر ثابت