جشنواره مردمی فیلم عمار در شاهین شهر

وبلاگ رسمی ستاد اکران جشنواره مردمی فیلم عمار در شاهین شهر و میمه

جشنواره مردمی فیلم عمار در شاهین شهر

وبلاگ رسمی ستاد اکران جشنواره مردمی فیلم عمار در شاهین شهر و میمه

جشنواره مردمی فیلم عمار در شاهین شهر

شما می توانید از آخرین اطلاعات پیرامون اکران های مردمی جشنواره عمار در سطح شاهین شهر و شهرستان های حومه ی آن با خبر شوید .






در اين وبلاگ
در كل اينترنت



بایگانی


اکران جشنواره مردمی فیلم عمار بدون حضور حتی یک نفر از مسئولان شهر

همزمان با عید ولایت، جشنواره فیلم عمار پس از یک هفته تلاش و کوشش مخلصانه دانشجویان دانشگاه مالک اشتر و جامعه فعالین فرهنگی شاهین شهر در مراسمی ویژه به پایان رسید. اکران فیلمهای این جشنواره در سی نقطه شهر ، از نکات حائز اهمیت این جشنواره بود .


به گزارش عمارفیلم به نقل از پایگاه عدالتخواهی و مطالبه مردمی شاهین شهر :

سرانجام روز پنج شنبه همزمان با عید ولایت، جشنواره فیلم عمار پس از یک هفته تلاش و کوشش مخلصانه دانشجویان دانشگاه مالک اشتر و جامعه فعالین فرهنگی شاهین شهر در مراسمی ویژه به پایان رسید. اکران فیلمهای این جشنواره در سی نقطه شهر ، از نکات حائز اهمیت این جشنواره بود .


اختتامیه این جشنواره که با حضور سهیل اسعد از روحانیون مبلغ آرژانتینی الاصل برگزار گردید ، شور و حال ویژه ای به این مراسم داده بود. حجت الاسلام و المسلمین سهیل اسعد که سابقا دارای دین مسیحیت بوده ، پس از آشنائی با اسلام و شخصیت بزرگ امام خمینی(ره) به دین اسلام مشرف می­گردد.

وی 10 سال است که هر ساله چندماهی را در ایران زندگی می کند. تخصصش فلسفه و عرفان اسلامی است و در موضوعاتی چون نظام سیاسی اسلام، اندیشه امام خمینی(ره)، انقلاب اسلامی و... برای طلاب خارجی تدریس می کند. با زبانهای اسپانیولی، فارسی، عربی و انگلیسی آشناست. شش ماه از سال در قم تحصیل می کند و شش ماه دیگر را در 25 کشور دنیا فعالیت فرهنگی دارد و بخاطر حجم زیاد و قوی تبلیغاتی اش در کشورهای آمریکای لاتین، با فشار صهیونیستها به برخی کشورها ممنوع الورود گردیده است.

در مراسم اختتامیه جشنواره فیلم عمار، فیلم "جهانشمولیها" که در مورد وی بود به نمایش در آمد و پس از نمایش فیلم، سهیل اسعد ضمن سخنرانی، به سئوالات حضار پاسخ گفت.

اما پیرامون برگزاری جشنواره بسیار مهم فیلم عمار که در شاهین شهر برگزار گردید ذکر نکاتی لازم است:

این جشنواره از اهمیت بسیار مهمی برخوردار است که میتوان به این عناوین اشاره نمود:

 الف- مردم گرایی یا تهران زدایی فرهنگی

انحصار خاص فضای هنری کشور در تهران و محدود شدن نگاه ها به این شهر جهت کشف پتانسیل های مختلف جوانان به مسئله ای به نام تهران زدگی فرهنگی منجر شده است. این پدیده که در نوع خود منحصر به فرد است به انتقال مضامین فرهنگی این کلان شهر پرداخته و در حرکتی تدریجی به ذائقه سازی و جهت دهی افکار مخاطبین در شاهراهی به نام فرهنگ تهران منجر می شود. چرا؟ چون هنرمند فرهیخته از تهران تربیت شده و فرهنگ ممدوح نیز فرهنگ تهران است، اینجاست که در حرکتی عجیب 60 میلیون ایرانی در یک کفه ترازو قرار گرفته و وزنشان از 12 میلیون تهرانی کفه دیگر کمتر می شود.

اما فیلم عمار با بردن دوربین های فیلمسازی به میان همان اکثریت فراموش شده و تشویق ایشان به برگزیدن سوژه های بومی می تواند به تدریج بر وزن آن اکثریت فراموش شده افزوده و مبین دیدگاهها، سبک زندگی و خواسته های ایشان باشد. به دیگر سخن در این جشنواره فیلمساز و فیلم از تهران به کل ایران کوچ می کند.

ب- خود فروختگی برخی هنرمندان عرصه سینما در مقابل جایزه های بین المللی

عکس های یادگاری و پی در پی آقایان سینماگر با خرسهای نقره ای، سیمرغ های بلورین، نخلهای طلایی و... دیگر به آنها مجالی برای فکر کردن به واقعیت مردم ایران نمی دهد و آنها حاضر هستند با سیاه نمایش دادن افراطی ایران به خاطر جنبه های سیاسی آن و خشنودی صهیونیسم رسانه ای به جایزه های بین المللی دست پیدا نمایند .

ج- انحصار سینما ایران در دست عده ای از هنرمندان کشور

متاسفانه سینمای ایران در دست چند نفر به انحصار می باشد و در فیلمهای مختلف کسانی نقش آفرینی می نمایند که یا از بستگان آقایان می باشند یا در دوره های آموزشی این افراد با هزینه های سنگین شرکت می نمایند . که جشنواره عمار این امکان را فراهم می نماید که تمام استعدادهای شهرستانی که قابلیت ارتباطات فامیلی ندارند یا شرایط مالی برای آنها فراهم نیست بتوانند آثار خود را به اکران عمومی بگذارند .

د- برشمردن جشنواره فیلم عمار به جهاد فرهنگی از سوی رهبر انقلاب

رسانه های غربی یا فیلمهای هالیوود تمام فرهنگ مردم جهان را تحت تاثیر خود قرار داده اند و جهان به سوی فرهنگ و تمدن آمریکائی قدم می گذارد، لذا ورود به عرصه سینما و فعالیت در آن با توجه به شرایط فرهنگی جامعه واقعا یک جهاد فرهنگی می باشد بنابراین رهبر انقلاب در دیدار با برگزارکنندگان جشنواره فیلم عمار فرمودند: کسانی که امروز مشغول کار و فعالیت در عرصه فیلم های با مضامین انقلابی و دفاع مقدس هستند واقعا در حال جهاد هستند.

هم اکنون شرایط خوب و مطلوبی برای هنرمندان شاهین شهر هم فراهم است که به راحتی فیلمهای خود را در این جشنواره به اکران عمومی بگذارند؛ این عزیزان می توانند از هم اکنون با ارسال آثار خود به این جشنواره در صدد معرفی اثر خود بر آیند و طبق گفته دبیر این جشنواره، چهارمین اکران عمومی این جشنواره قرار است در دی ماه در شاهین شهر برگزار گردد .

نکته آخر در این جشنواره که قابل توجه بود جای خالی مسئولان شهر، خصوصا مسئولان فرهنگی در این مراسم بود. البته حسن بزرگ  این جشنواره مردمی بودن آن است ولی چرا برخی از مسئولانی که در بسیاری از جشنها و مراسمات پای ثابت صندلیهای جلو هستند در مراسمی که از لحاظ فرهنگی بعنوان خاکریز و خط مقدم جنگ فرهنگی انقلاب در مقابل دشمن بحساب می آید، غایب هستند؟ لازم است این جشنواره فیلم عمار را مقایسه نمائید با جشنواره های دیگری که در شاهین شهر برگزار میگردد؟!  (قابل توجه افراد همیشه حاضر در صندلی جلو‼‼) برخی از نمایشها یا جشنهایی که محتوای آن صرفا سرگرمی است و البته هیچ پیام فرهنگی برای مخاطبان ندارد چرا مورد عنایت مسئولان محترم است اما جشنواره و به تعبیر بهتر جهاد فرهنگی (و البته مردمی) فیلم عمار بایستی با بی مهری از سوی ایشان مواجه شود؟!؟! علاوه بر آن جدای از ماهیت جشنواره فیلم عمار حضور میهمان ویژه این مراسم جناب آقای سهیل اسعد است که در این هجمه بی امان دشمن افرادی مثل سهیل اسعدها باید جور کم کاری مسئولین فرهنگی و تبلیغی کشور را بکشند و مسلمانان جهان را به اسلام دعوت نماید.

 لذا جا داشت مسئولین شهر باحضور در این مراسم حداقل از چنین اشخاصی تقدیر و تشکر می نمودند؛ (حال از زحمات برگزار کنندگان جشنواره چشم پوشی می کنیم...)!

مخاطبین سایت در ذیل این مطلب نظرات جالبی مطرح نموده اند که برای دیدن آن به منبع اصلی آن مراجعه نمایید.

منبع خبر : پایگاه عدالتخواهی و مطالبه مردمی شاهین شهر

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی

تصویر ثابت

تصویر ثابت

تصویر ثابت

تصویر ثابت

تصویر ثابت

ابزار هدایت به بالای صفحه

تصویر ثابت