جشنواره مردمی فیلم عمار در شاهین شهر

وبلاگ رسمی ستاد اکران جشنواره مردمی فیلم عمار در شاهین شهر و میمه

جشنواره مردمی فیلم عمار در شاهین شهر

وبلاگ رسمی ستاد اکران جشنواره مردمی فیلم عمار در شاهین شهر و میمه

جشنواره مردمی فیلم عمار در شاهین شهر

شما می توانید از آخرین اطلاعات پیرامون اکران های مردمی جشنواره عمار در سطح شاهین شهر و شهرستان های حومه ی آن با خبر شوید .






در اين وبلاگ
در كل اينترنت



بایگانی


دو هزار نفر برای اکران مردمی جشنواره فیلم عمار درخواست داده اند



به گزارش عمار فیلم، نخستین نشست خبری اکرانهای مردمی چهارمین جشنواره مردمی فیلم عمار امروز 4 دی ماه در مسجد جواد الائمه تهران برگزار شد.

حامد بامروت نژاد دبیر اجرایی چهارمین جشنواره مردمی فیلم عمار در نخستین نشست اکران های مردمی گفت: آنچه که امروز تحت فیلم سینمای ایران یاد می‌شود مخاطبی کمتر از یک درصد در بین مردم دارد. اگر فیلمی تحت عنوان پرفروش نامیده می‌شود مخاطبانی در حدود 300 هزار نفر خواهد داشت در حالی که کشور ایران جمعیت 75 میلیونی دارد. این امر به دلایل مختلفی است از جمله اینکه در خیلی از شهرها سینما و محل پخش فیلم وجود ندارد  ودلیل دیگر اینکه فیلمها به گونه ای است که برای مردم علاقه‌ای ایجاد نمی‌کند برای اینکه این فیلمها را ببینند.

بامروت نژاد با اشاره به ظرفیت مردمی جشنواره فیلم عمار عنوان کرد: جشنواره عمار تلاش دارد تا در حد بضاعتش فضا را تغییر دهد. این جشنواره سعی می کند فیلم هایی را که با مردم ارتباط برقرار می کند و برای آنها جذاب هستند اکران کند. این مردم همه نوع قشری از زنان خانه دار تا اهالی مسجد، مدارس و دانشگاه ها را در بر می گیرد. بسیاری از مردم ما دسترسی به سالن های سینما ندارند و ما سعی کردیم که با کمک مردم این فیلم ها را از خانواده یک شهید در مشهد گرفته تا یک بوستان در دامغان نمایش دهیم. ما روحانی داشتیم که در مسجد با استفاده از لپ تاپ خود فیلم های عمار را نمایش می داد.

دبیر اجرایی جشنواره مردمی فیلم عمار با اشاره به فیلمی تحت عنوان " اخراجی های 4" گفت: «اخراجی های 4» در سال گذشته از سوی مردم با استقبال مواجه شد در حالی که فیلم حداقل دوبار از صدا وسیما پخش شد ولی اکثریت مردم اکران آن را با جشنواره عمار به خاطر دارند. برخی اثار در صدا و سیما ضریب مناسبی مخاطب را ندارند در حالی که جشنواره عمار به دیده شدن این فیلمها می‌تواند کمک کند. پتانسیلهای مردمی و زمینه هایی که در شهرهای مختلف وجود دارد استفاده کند.

بامروت نژاد در بیان دلیل خود از برگزاری این نشست در مسجد جوادالائمه گفت: این نشست خبری برای یک اعلام همگانی است تا همه کسانی که دل در گرو انقلاب دارند همت کرده و فیلم هایی را که شاید در بقیه مکان ها ظرفیت چندانی برای دیده شدن ندارند به نمایش در آورد. تاکید ما بر مسجد بود زیرا مساجد پایگاه های اولیه هنر انقلاب هستند. مساجد از اول اسلام یک پایگاه مردمی بودند که در خدمت انقلاب قرار گرفته و هنر انقلابی را یاری رساندند.

وی در ادامه گفت: مرحوم امیرحسین فردی از همین مسجد جمع های داستان خوانی و فعالیت‌های داستان نویسی را شروع کرد. فرج الله سلحشور از همین مسجدی که شما در آن حضور دارید فعالیت های هنری خود را شروع کرد و نمایشنامه حر را با گروه تئاتری متشکل از همین جوانان این مسجد اجرا کرد. 

بامروت نژاد در انتها گفت: فیلمهایی که در جشنواره اکران می‌شود می‌تواند خوراک خوبی برای مخاطبان باشند و از سوی دیگر مساجد هم می‌توانند با عنوان یک پایگاه فرهنگی از فیلمهای جشنواره حمایت کنند.

بامروت نژاد با اشاره به این که تا کنون 2 هزار نفر تقاضای اکران های مردمی در سراسر کشور را داده اند گفت: علاقمندان می توانند از طریق سامانه پیامک یا ثبت نام در سایت جشنواره آمادگی خود را برای اکران فیلم های عمار اعلام کنند و ما این آمادگی را داریم که به صورت همزمان با برگزاری چهارمین جشنواره فیلم عمار در 32 استان و سایر شهرهای کشور این فیلم ها را اکران کنیم.

دبیر اجرایی اکران های مردمی فیلم عمار با اشاره به خاطرات خود از اکران فیلم های عمار یادآور شد: یکی از خاطرات خوب من در زمینه اکران فیلم های عمار این است که با اکران یکی از مجموعه های فیلم های عمار در یکی از روستاها، یکی از روستائیان بعد از دیدن فیلمی که درباره خانواده شهید رضایی نژاد و دختر او بود نام نوه خود را آرمیتا گذاشت.

در پایان نشست محمد متین فر یکی از اعضای هئیت امنای مسجد جواد الائمه به تشریح فعالیت‌های فرهنگی این مسجد پرداخت و همچنین گفت: این مسجد از ابتدا برای روشنگری و دفاع از انقلاب حضور داشته و از این مسجد نزدیک به 90 شهید تقدیم به انقلاب کرده است. و مرحوم امیرحسین فردی از قبل از انقلاب راجع به داستان نویسی برنامه های فرهنگی داشته است.

 

  • افسر سوم

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی

تصویر ثابت

تصویر ثابت

تصویر ثابت

تصویر ثابت

تصویر ثابت

ابزار هدایت به بالای صفحه

تصویر ثابت