جشنواره مردمی فیلم عمار در شاهین شهر

وبلاگ رسمی ستاد اکران جشنواره مردمی فیلم عمار در شاهین شهر و میمه

جشنواره مردمی فیلم عمار در شاهین شهر

وبلاگ رسمی ستاد اکران جشنواره مردمی فیلم عمار در شاهین شهر و میمه

جشنواره مردمی فیلم عمار در شاهین شهر

شما می توانید از آخرین اطلاعات پیرامون اکران های مردمی جشنواره عمار در سطح شاهین شهر و شهرستان های حومه ی آن با خبر شوید .






در اين وبلاگ
در كل اينترنت



بایگانی


جشنواره "عمار" به کسی نیاز ندارد ، مسئولان عکسشان را بگیرند و بروند


محمدرضا عباسیان از چهره‌های شناخته شده فرهنگی است که آخرین فعالیت‌های وی ریاست موسسه رسانه های تصویری و پس از آن دبیری سی و یکمین جشنواره فیلم فجر بوده است.


 


وی از جمله مستندسازانی بود که سال گذشته برنده جایزه ویژه جشنواره فیلم عمار شد و امسال نیز چندین بار برای تماشای آثار دوره چهارم به سینما فلسطین سر زد. خبرنگار مشرق چند دقیقه‌ای را به گفت‌وگو با عباسیان پرداخت که در ادامه تقدیم حضور مخطبان ارجمند خواهد شد.


وی در ابتدای صحبت‌های خود با اشاره به بومی بودن جشنواره عمار اظهار داشت: عمار به لحاظ موضوعی بسیار استراتژیک بوده و به جرات می‌توان گفت جشنواره خود ما است. من در این سال‌ها، در حوزه مستندهای مرتبط با استرانژی‌های انقلاب اسلامی آثار متعددی تولید کردم و اهمیت چنین جشنواره‌ای را به خوبی درک می‌کنم. 

دبیر پیشین جشنواره فیلم فجر درباره نوپا بودن این جشنواره مردمی گفت: این برنامه فرهنگی وجه مردمی دارد و این خودش خیلی با اهمیت است. وقت آن است که عمار از لحاظ اجرایی خودش را به استانداردهای حرفه‌ای، جشنواره‌های دیگر برساند. به حمدالله هر سال در حال رشد و پیشرفت است اما باید به این نکته توجه ویژه ای داشته باشد. ناگفته نماند که امسال در بخش ثبت نام نسبت به دوره های قبل بسیار حرفه‌ای عمل کردند و مثل جشنواره های بین المللی به صورت آنلاین آن را انجام دادند.

عباسیان نسبت به اضافه شدن بخش بین‌الملل به جشنواره عمار ابراز خوشنودی کرد و افزود: با توجه به نگاه ایده‌ائولوژیکی که عمار دارد حضور درعرصه‌های بین‌المللی او را یک سروگردن از جشنواره‌های دیگر مثل فجر، سینما حقیقت و کودک، متمایز می‌کند.  ما باید فیلمسازانی را ترغیب به ساخت آثار مختلف بکنیم که با نگاه استراتژیک نظام ما فیلم می‌سازند. این نگاهی است که جشنواره عمار دارد و جشنواره های دیگر مخصوصا فستیوال فیلم فجر باید به سمتش برود و به جای تلاش برای آوردن آثار کن و برلین آثار فیلمسازان دیگر که ضد استکبار و صهیونیسم است را مورد حمایت قرار بدهد. 

مدیر سابق موسسه رسانه‌های تصویری با تاکید بر این که مقایسه کلی جشنواره عمار و جشنواره فجر کار درستی نیست تصریح کرد: این دو کاملا از هم جدا هستند. در واقع "فجر" یک جشن سینمایی سالانه است که سابقه‌ای طولانی مدت دارد و به نوعی پیشانی فرهنگ سینمای ایران به شمار می‌آید. جشنواره فجر با نگاه تخصصی خودش و در جای خودش قرار دارد. عمار هم جشنواره بچه های حزب اللهی است و جایگاه متفاوت خودش را دارد و اگر قرار است روزی جایگاه تخصصی پیدا کند، در میان افراد متعهد و آرمانگرا تثبیت خواهد شد. که امیدوارم از لحاظ کیفی هر سال ارتقا پیدا کند. 

وی در پایان درباره بی‌نیازی جشنواره عمار نسبت به توجه مسئولان فرهنگی گفت: آقایان باید بیایند با جشنواره عمار عکس بگیرند چرا که این جشنواره هیچ نیازی به کمک‌های آنها ندارد. خودش راهش را پیدا کرده و اگر کسی هم به آن کمکی می‌کند باعث افتخار خودش است.

منبع : مشرق نیوز 1392/10/18

  • حسین قائمیان

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی

تصویر ثابت

تصویر ثابت

تصویر ثابت

تصویر ثابت

تصویر ثابت

ابزار هدایت به بالای صفحه

تصویر ثابت