جشنواره مردمی فیلم عمار در شاهین شهر

وبلاگ رسمی ستاد اکران جشنواره مردمی فیلم عمار در شاهین شهر و میمه

جشنواره مردمی فیلم عمار در شاهین شهر

وبلاگ رسمی ستاد اکران جشنواره مردمی فیلم عمار در شاهین شهر و میمه

جشنواره مردمی فیلم عمار در شاهین شهر

شما می توانید از آخرین اطلاعات پیرامون اکران های مردمی جشنواره عمار در سطح شاهین شهر و شهرستان های حومه ی آن با خبر شوید .






در اين وبلاگ
در كل اينترنت



بایگانی


 ایران بالاتر از اروپا 




رئیس شورای سیاست گذاری چهارمین جشنواره مردمی عمار گفت: سینمای ایران به لحاظ فنی و برخورداری از نیروهای ورزیده از بسیاری از کشورهای اروپایی جلوتر است.

به گزارش خبرنگار فرهنگی «خبرگزاری دانشجو» اختتامیه چهارمین جشنواره مردمی فیلم عمار عصر امروز در سالن یک سینما فلسطین در حالی آغاز به کار کرد که سردار نقدی، آیت‌الله جنتی، سردار قاسمی، جمال شورجه، محمدصادق کوشکی، نادر طالب‌زاده احمد نجفی، فرج‌الله سلحشور و ... حضور دارند.

درابتدای این مراسم وحید جلیلی رئیس شورای سیاست‌گذاری جشنواره مردمی فیلم عمار گفت: جشنواره عمار در اولین سالگرد جنبش مردمی نه دی در سال 89 تصویب شد در اولین سال این جشنواره کار با حدود 20 فیلم که توسط فیلم‌سازان حزب‌اللهی در اقصی نقاط کشور برای تشریح فتنه 88 ساخته شد آغاز گردید. در دومین دوره 20 فیلم این تعداد به 300 فیلم و در سومین دوره به 700 فیلم رسید و امسال فرزندان انقلاب در اقصی‌نقاط کشور بیش از هزار فیلم برای شرکت در جشنواره عمار ارسال کرده‌اند.

وی ادامه داد: امسال در بخش دیگری از جشنواره فراخوان بین‌المللی دادیم که برایمان جالب بود که با اینکه آنچنان تبلیغات نشده بود بیش از 700 اثر از فیلم‌سازان 70 کشور در جشنواره ثبت‌نام کردند همین استقبال بین المللی در این نشست کم به ما نشان داد که انسان‌های بسیاری از در کشورهای مختلف وجود دارند که از انحصار پیچیده در جهان رنج و به دنبال روزنه‌ای هستند که از آن ندایشان را به گوش مخاطب برسانند.

جلیلی در همین زمینه افزود: چند روز پیش در غزه در دولت حماس دومین دوره جشنواره عمار در فلسطین افتتاح شد که این برای ما شوق‌انگیز و الهام بخش بود برادران فلسطینی گلایه می‌کردند از اینکه از آثاری که در باره رژیم صهیونیستی در ایران ساخته شده بعد از گذشت 20 سال به دستشان می‌رسد جشنواره عمار تأسیس شده که این سوال را در ذهن‌ها بنشاند که اولا چرا بسیاری از کارهای که تولید شده در حوزه‌های مختلف به مخاطبانشان نمی‌رسد یا در داخل کشور محجور و غریب می‌ماند ثانیا در کنار آثار ساخته شده بسیاری از ماجراها داستان‌ها و معارف به سینمای ما در غالب‌های مختلف خودش راه نیافته است.

رئیس شواری سیاست‌گذاری جشنواره تصریح کرد: کدام ملت را می‌توان در تمام جهان و یا تمام تاریخ پیدا کرد که این همه ماجرا و قهرمان داشته باشد اگر تنها به چند دهه اخیر از تاریخ ایران نگاه کنید ده‌ها هزار شهید داده ایم که الگوهای برای انسانیت و ارائه به جهان به شمار می‌روند و انواع و اقسام ماجراهای دیگر که باید دید چه بخشی از اینها به باب سینمای ایران راه یابد.

وی عنوان کرد: 32 سال پیش رئیس جمهور، نخست‌وزیر، رئیس قوه قضاییه و ده‌ها نماینده پارلمان ما را کشتند اما حتی یک فیلم‌سینمایی در باره شهید ترور در کشور ساخته نشد این در حالی است که سینمای ایران یکی از 15 سینمای جهان است سینمای ایران از جهت فنی، امکانات نیروی ورزیده در مسائل فنی وهنری سینما بسیاری از کشورهای اروپایی جلوتر است کمتر کشوری در جهان است که در آن سالی 100 فیلم ساخته شود.

وی گفت: سینمای ایران به یومن انقلاب اسلامی و به یومن جمله درخشان امام (ره) در بهشت‌زهرا که تکلیف نظام و انقلاب با سینما مشخص کرد راه را گشود و ما توانستیم از آن سینمای نحیف و کثیف شاهنشاهی عبور کنیم که حتی یادآوری آن سینما مایه شرمساری است.

جلیلی اظهار داشت: امام و انقلاب این فضا را گشود و به فیلم‌ساز داخلی اجازه داد تا تجربه کند و با استفاده از امکانات رشد کند و با کنار گذاشته شدن معیارهای غلط به میعارهای هنری‌تر برسد .

رئیس شورای سیاست‌گذاری چهارمین جشنواره فیلم مردمی عمار افزود: انقلاب اسلامی خدمات زیادی به سینما کرده کاش امروز می‌توانستیم از خدمات سینما هم به انقلاب در همین طراز سخن بگویم حتما سینما هم خدمات زیادی به انقلاب کرده همان‌طور که در حوزه دفاع مقدس فیلم‌های زیادی ساخته است اما سوال اصلی اینجاست که ظرفیت‌ها و غالب‌ها چقدر بوده جشنواره عمار آمده تا این فاصله را پر کند.

وی با بیان اینکه در این چند سال که جشنواره آغاز به کار کرده مشخص شده بسیاری از مشهوران در فضای که رسانه‌ای درباره هنر انقلاب مطرح می‌شود مشهورات غلطی است گفت: فرزندان انقلاب در اقصی‌نقاط کشور با کمترین امکانات در مقایسه با جریان‌های دیگر کار می‌کنند خوشبختانه اتفاقات بسیار خوبی تا الان افتاده است.

  • افسر یکم

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی

تصویر ثابت

تصویر ثابت

تصویر ثابت

تصویر ثابت

تصویر ثابت

ابزار هدایت به بالای صفحه

تصویر ثابت