جشنواره مردمی فیلم عمار در شاهین شهر

وبلاگ رسمی ستاد اکران جشنواره مردمی فیلم عمار در شاهین شهر و میمه

جشنواره مردمی فیلم عمار در شاهین شهر

وبلاگ رسمی ستاد اکران جشنواره مردمی فیلم عمار در شاهین شهر و میمه

جشنواره مردمی فیلم عمار در شاهین شهر

شما می توانید از آخرین اطلاعات پیرامون اکران های مردمی جشنواره عمار در سطح شاهین شهر و شهرستان های حومه ی آن با خبر شوید .






در اين وبلاگ
در كل اينترنت



بایگانی


نقاط مثبت و منفی جشنواره چهارم عمار

 گفتگو با طالب‌زاده، شاه‌حسینی، یامین پور، عباسیان، جلیلی و برگزیدگان جشنواره

 اولین بار در نخستین سالگرد 9 دی جشنواره‌ای متولد شد که به تعبیر مدیران سینمایی رویش سینمای انقلاب پس از فتنه 88 است. قرار شد این فستیوال محملی باشد برای کشف نبوغ جوانان انقلابی که دستی بر فیلم و مستند دارند و معبری برای رشد هنر اسلامی- انقلابی.
گروه فرهنگی مشرق - اولین بار در نخستین سالگرد نهم دی جشنواره‌ای متولد شد که به تعبیر مدیران سینمایی رویش سینمای انقلاب پس از فتنه 88 است. پدیدآورندگان این فستیوال با هم قرار گذاشتند که نبوغ جوانان حزب اللهی و انقلابی که دستی بر آتش فیلم و مستند دارند را به سراسر کشور نشان داده و مسیری را برای رشد و توجه به هنر اسلامی-انقلابی باز کنند. 

می‌گفتند ما نه بودجه می‌خواهیم و نه نیازی به نگاه مسئولان داریم. سرمایه ما جوانان مستعدی هستند که در همه جای خاک پهناور ایران حضور دارند و تنها کارمان پیدا کرن آنها است. فیلمسازان آماتور و تازه‌کار ایرانی را از گوشه گوشه کشور جمع می کنیم و به دست آنها بزرگترین جشنواره مردمی خاورمیانه را خلق خواهیم کرد.


محمد حسین بدری (سردبیر ماهنامه داستان) در گفتگو با مشرق: دوستانی که زحمت برگزاری جشنواره مردمی عمار را می‌کشند، بسیار بیشتر از امکانات و بودجه‌ای که دارند، فعالیت می‌کنند. این تیم کارهای متعددی را در طول سال انجام می‌دهند و جشنواره مردمی عمار هم یکی از آن کارها است. امیدوارم مدیران سینمایی به قول خود وفا کنند و به یاری عمار بروند. 


و این هفته چهارمین دوره از جشنواره مردمی فیلم عمار در حالی به پایان رسید که حدود 300 اثر طی هفت روز در سینما فلسطین و هزاران محیط عمومی نظیر مسجد، مدرسه، نمازخانه و دانشگاه سراسر ایران اکران شد. آثار داستانی، مستند، فیلم کوتاه، انیمیشن و نماهنگ در حوزه های جنگ نرم، بیداری اسلامی، فتنه هشتاد و هشت و دفاع مقدس.

برند اصلی این اتفاق فرهنگی و وجه تمایز آن با دیگر فستیوال های رایج در ایران و جهان و "مردمی" بودن تمام جنبه‌های آن از برگزار کننده گرفته تا اشخاصی که فیلم می‌‍‌سازند است. اعضای اصلی دبیرخانه‌ها در استان‌های مختلف کشور، نمایش دهندگان، اعضای اتاق فکر، مستندسازان و... همگی به صورت رایگان، بدون هیچ چشم داشتی و تنها برای تحقق اهداف انقلاب اسلامی کار می‌کنند.

عمار بر اساس طرحی از جواد شمقدری رئیس سابق سازمان سینمایی بنا نهاده شد و امروز آن‌ را به نام وحید جلیلی(رئیس شواری سیاست‌گذاری) و نادر طالب‌زاده(دبیر اصلی) می‌شناسند که از ابتدای کار تا امروز همراه آن بوده و تلاش‌های بسیاری نیز برای هر دوره از آن داشته‌اند.

اما چرا "عمار"!  چه دلیلی دارد که نام یک جشنواره سینمایی را به نام یکی از یاران پیامبر بگذارند؟ این سوالی است که تا کنون بارها و بارها پرسیده شده و البته هنوز خیلی‌ها هنوز دلیل آن را نمی‌دانند. اساس کار این فستیوال مردمی جستجوی حقیقت است و تمام آثار سینمایی ارسال شده به دبیرخانه جشنواره باید اصل توجه به حقیقت را سرلوحه کار خود قرار بدهند. این بارز ترین صفت شخصیت عمار بود که همیشه دلش می‌خواست حقیقت اسلام را درک کند.


نادر طالب‌زاده در گفتگو با مشرق: "عمار" هنوز تازه کار است و آوازه‌اش به دنیا نرسیده. اما من معتقدم که این جشنواره برای تقویت بنیه هنری داخل ایران و پیدا کردن حقیقت جویان حوزه سینما است ولی ما توجه هستیم که عماریون آمریکایی و غربی هم هستند. یعنی حقیقت جویانی هم در گوشه و کنار فعالیت می‌کنند که باید مورد توجه قرار بگیرند. 


نکته مهمی که در مورد جشنواره عمار باید دانست این است که با هیچ نهاد دولتی و غیر دولتی همکاری نداشته و برای تامین بودجه‌ها به کمک های مردمی استوار بوده و مردم مشتاق در سراسر کشور به هر نحو در پیشبرد اهداف جشنواره کمک می‌کنند. مثلا در برخی روستاها یا شهرستان ها مردم با کمک اهالی آن منطقه جمع آوری کمک های مردمی، اقدام به خریداری ابزار و وسایل مورد نیاز برای نمایش فیلم در محیط های اجتماعی می‌کنند. 

طی چهار سال اخیر واکنش‌های مثبت و منفی بسیاری در مورد جشنواره عمار وجود داشته و عده ای آن را به نوعی موازی کاری با جشنواره های دیگر نظیر جشنواره فیلم فجر می دانند. قشر روشن فکر معمولا برای کمرنگ نشان دادن این جشنواره کیفیت و سطخ آثار ارسالی آن را با جشنواره فیلم فجر مقایسه می‌کنند. برخی نیز این مقایسه را بی اساس دانسته و معنقد هستند که راه این دو اتفاق فرهنگی کاملا از هم جدا است. 


محمد رضا عباسیان (دبیر سابق جشنواره فیلم فجر) در گفتگو با مشرق: این دو کاملا از هم جدا هستند. در واقع "فجر" یک جشن سینمایی سالانه است که سابقه‌ای طولانی مدت دارد و به نوعی پیشانی فرهنگ سینمای ایران به شمار می‌آید. جشنواره فجر با نگاه تخصصی خودش و در جای خودش قرار دارد. عمار هم جشنواره بچه های حزب اللهی است و جایگاه متفاوت خودش را دارد و اگر قرار است روزی جایگاه تخصصی پیدا کند، در میان افراد متعهد و آرمانگرا تثبیت خواهد شد. که امیدوارم از لحاظ کیفی هر سال ارتقا پیدا کند. 


اگر نگاهی داشته باشیم به تمام برگزیدگان جشنواره عمار در دوره های گذشته متوجه خواهیم شد که جشنواره به لحاظ کمی هر سال رشد بسیار خوب و قابل توجهی داشته است: 

***برگزیدگان جشنواره اول عمار

رتبه نخست: 
فیلم «یزدان تفنگ ندارد» به کارگردانی حسین شمقدری

رتبه دوم:
 «ایران سبز» به کارگردانی محمدرضادهشیری 

رتبه سوم: 

«پایان فراموشی» به کارگردانی محمدمهدی خالقی

هیئت داوران نخستین دوره جشنواره فیلم عمار از «نادر طالب‌زاده» به خاطر تولید مستند حرفه‌ای «تقلب واقعی» و «محسن اسلام‌زاده» برای تولید مستند «خیابان شهادت» تقدیر کردند.


***برگزیدگان جشنواره دوم عمار

جایزه ویژه
مشتی اسماعیل
مهدی زمانپور کیاسری

بخش تاریخ انقلاب
مستند دروطن خویش غریب به کارگردانی سلمان ابوطالبی، محمد حسین قاسمی
مستند رهایی اورامان به کارگردانی سلمان ابوطالبی، محمد حسین قاسمی
مستند آذرخش به کارگردانی سیامک مختاری

بخش نقد درون گفتمانی
مستند فراموشی به کارگردانی احمد سلیمان نیا
مستند سه هزار میلیارد چند تا صفر دارد؟ به کارگردانی مجتبی خلفی زاده
مستند کدام مسجد؟ به کارگردانی یاسر عرب

بخش فتنه 88
مستند نگهبان آرا به کارگردانی احمد سلیمان نیا
مستند نماز جمعه تاریخی به کارگردانی مجتبی خلفی زاده

بیداری اسلامی
مستند طبل دموکراسی به کارگردانی علی محمدی
مستند آسیایی های به غزه می روند به کارگردانی سعید فرجی
مستند بازی تمام شد به کارگردانی داود مرادیان

جنگ نرم
مستند بازی تمام شد به کارگردانی مصطفی رضوانی
مستند من می توانم به کارگردانی شیرکو سالک
مستند قصه حورا به کارگردانی مریم السادات مومن زاده
مستند دوپینگی ها به کارگردانی محمد صادق باطنی
مستند روایت نحل به کارگردانی محمدرضا خردمندان

انیمیشن
مستند پرواز تا بینهایت به کارگردانی هادی محمدیان
مستند شکار جاسوس به کارگردانی علیرضا آزاد ارمکی
مستند ناو وینسنس به کارگردانی مهران حیدری

نماهنگ

مستند بیداری به کارگردانی الهام راد
مستند حی علی العزا به کارگردانی صالح کاهانی
مستند سهم کبوترانه به کارگردانی محمد حسین خوش بیان

آثار تقدیر شده در جشنواره دوم عمار
مستند آقا وحید به کارگردانی محمدمهدی خالقی در بخش تاریخ انقلاب
مستند کمین به کارگردانی حسین شمقدری در بخش نقد درون گفتمانی
مستند سنگر به کارگردانی محمدرضا دهشیری در بخش فتنه 88


وحید یامین‌پور در گفتگو با مشرق: من عضو هیئت داوران تاریخ معاصر بودم و 25 اثر را تماشا کردم. امروز همه به رشد کیفی و کمی فیلم‌های جشنواره عمار اعتراف می‌کنند. در دوره های اول و دوم مشخص بود که کسی برای عمار فیلم نمی‌سازد یعنی کارهای قدیمی خود را که قبلا در جشنواره‌های دیگر نمایش داده بودند، برای عمار هم می‌فرستاند. اما در دوره چهارم فستیوال عمار بِرندی شد که فیلمسازان تلاش می‌کنند با موضوعات مرتبط به جشنواره عمار کار بسازند و دریافت "جایزه ویژه" اهمیت زیادی برایشان دارد. 



***برگزیدگان جشنواره سوم عمار

بخش جنگ نرم-انیمیشن
مستند ابراهیم در آتش به کارگردانی فاطمه نصیرفرد

بخش تاریخ انقلاب
مستند آنها زنده اند به کارگردانی محمد لطفعلی
مستند نبرد خلیج فارس به کارگردانی فرهاد عظیما
مستند پرواز غریب به کارگردانی کامران رضایی
مستند عطر ولایت به کارگردانی مسعود صمدی

آثار سینمای داستانی
بخش تاریخ انقلاب
مستند و دیگر هیچ نبود... به کارگردانی محمدباقرمفیدی کیا

بخش جنگ نرم
مستند 1+1=11 به کارگردانی سید محمد طباطبایی
مستند به رنگ زندگی به کارگردانی داوود جلیلی
مستند بیست و چهار ساعت مرخصی به کارگردانی ناصر شهریاری احمدی

بخش بیداری اسلامی
مستند جمیله به کارگردانی مجید کلهر
مستند 0.99 به کارگردانی محسن یزدی قلعه
مستند اندیشه حیات به کارگردانی محسن اسلام زاده و سید محسن اصغر زاده
مستند مدرسه به کارگردانی محمد رضا عباسیان

بخش نقد درون گفتمانی

مستند میراث آلبرتا به کارگردانی حسین شمقدری
مستند آب شهر به کارگردانی یاسر طالبی
مستند مزیت دوم به کارگردانی مقداد رحیم

بخش جنگ نرم
مستند اخراجی های 4 به کارگردانی محمد تقی رحمتی
مستند کوچه مقدس به کارگردانی سید جمال عود سیمین
مستند کاشانه به کارگردانی علی تاجیک و مرجان یگانه پرست

بخش فتنه 88
مستند ما بی شماریم به کارگردانی سیدمحمد محمدی سرشت و محمودرضا فرقانی
مستند انتخاب 10 به کارگردانی مهدی نقویان

بخش تلویزیونی
مستند ادگاردو(جهانشهری) به کارگردانی شهاب اسفندیاری
مستند آشفته سران به کارگردانی محمد اسکندرزاده
مستند غزه 85 مایل به کارگردانی سعید صادقی

بخش تاریخ انقلاب
مستند ثانیه های معکوس به کارگردانی محمد رمضانی
مستند آن مرد ایستاده است به کارگردانی علیرضا نوروزی خراسانی
مستند بچه های دو محله به کارگردانی مصطفی خسروی

بخش نقد درون گفتمانی
مستند دردو یول به کارگردانی قربانعلی طاهر فر

بخش جنگ نرم
مستند موید به کارگردانی محمد رضا دهشیری
مستند همزاد عاشقان به کارگردانی تورج کلانتری

بخش تاریخ انقلاب

مستند پاهایم قلقلک را دوست دارد به کارگردانی سید محمد میرکانی
مستند سمیه کردستان به کارگردانی محمد علی مردانی

بخش بیداری اسلامی -نماهنگ 
نماهنگ خاورمیانه جدید خاور میانه اسلام به کارگردانی محمد حسین خوش بیان

بخش بیداری اسلامی -نماهنگ 

نماهنگ بابا خون داد به کارگردانی مهدی نقویان
نماهنگ عشق است به آسمان پریدن به کارگردانی علی حمزه
نماهنگ حضور به کارگردانی سعید خلیلی
نماهنگ هنر امام به کارگردانی محمد حسین خوش بیان
نماهنگ این آخرین قدم به کارگردانی علی حمزه


مهدی نقویان (کارگردان مستند گاو خشمگین و برگزیده 3 دوره جشواره) در گفتگو با مشرق: برای مستند خودم حدود 10 میلیون تومان هزینه کردم. البته این هزینه اصلا اهمیتی ندارد و حضور در جشنواره عمار برایم مهم تر است. رشد قابل تحسین جشنواره در حدی محسوس بود که شکی ندارم تا چند سال دیگر تبدیل به یک جشن ملی و سراسری خواهد شد. 



***برگزیدگان جشنواره چهارم عمار

*بخش اقتصاد مقاومتی:

آقای «یزدان کیانی» به علت «پیوند دفاع مقدس و اقتصاد مقاومتی» در مستند «آوای دستان» شایسته تقدیر شناخته شد. همچنین آقای «تقی قاسم پور» به علت «دستاورد فنّی و هنری در تصویر برداری» مستند «کایر»، آقای «علی خسروی» به علت « آسیب شناسی اقتصاد ایران» در مستند «نفت سیاه»، آقای «روح الله رحیمی» به علت «توجه به اقتصاد دانش بنیان» در مستند «تابش» و آقای «مهدی رسول پور» به علت «توجه به اقتصاد مردمی» در مستند «کایر» به عنوان برگزیدگان این بخش معرفی شدند. جایزه ویژه هیأت داوران نیز به آقای «مصطفی رضوانی» به علت «خلاقیت در کارگردانی و مضمون مناسب» در مستند «نبرد خاموش» داده شد.

*بخش انیمیشن:

برگزیده‌ها: آقایان «امیر محمد زاده و سلمان خورشیدی» برای انیمیشن «سکو»/آقای «بهروز خندان دل» برای انیمیشن «سلام بر روح الله»/ آقای «بهروز سلطانی فر» برای انیمیشن  «مروارید سرخ»

لوح افتخار: آقای «محمدامین همدانی» برای انیمیشن «9:20 در بوشهر »/آقای «محمد افشار نژاد» برای انیمیشن  «نامه ای برای آفتاب» /آقای «هادی محمدیان» برای انیمیشن «بینا و دینا»

*بخش نقد درون گفتمانی، فتنه 88 و جنگ نرم:

فانوس بلورین: میراث آلبرتا، این جا چراغی روشن است، فرصتی برای دیدن، او با ما، جای خالی، دکتر سلام.

لوح افتخار: موسیقی ما، این کشت تلخ است، داوطلبین عزیز، یک عاشقانه آرام، چند شاخه گل مریم، ژست.

تقدیر: نیمه دوم، صد مرتبه از روی خدا بنویس.

محمدحسن یادگاری که برای مستند داوطلبین عزیز لوح بخش  درون گفتمان و فتنه 88 را دریافت کرد. 

*بخش داستانی:

در بخش  فیلم کوتاه ضمن تقدیر از اثر «تکلیف» ( رضا شرفی)، فانوس بلورین به «شربت سینه» (موسی خوانزاده پور) تعلق گرفت. و لوح افتخار این بخش به «درختان حماسی»(مرتضی‌علی عباس میرزایی) و «کرایه ها آماده» (حسین دارابی) تقدیم شد.

در بخش فیلم داستانی نیمه بلند نیز تندیس بهترین فیلم به فیلم داستانی «لکه»  ساخته محمدباقر مفیدی کیا تعلق گرفت. در بخش فیلم نامه نیز تندیس بهترین فیلم نامه به  فیلم «رو به قبله» ساخته امیر مهدی پوروزیری داده شد. در بخش بهترین دستاورد فنی و هنری نیز تندیس بهترین طراحی صحنه به فیلم «یک روز دیرتر» ساخته مرتضی پور حیدری تعلق گرفت.

از میان نامزدهای بخش فیلم داستانی بلند نیز جوایز به این ترتیب تعلق گرفت: تندیس بهترین فیلم نامه به« فرشتگان قصاب» ساخته سهیل سلیمی و لوح افتخار نیز به «بزرگمرد کوچک» ساخته صادق صادق دقیقی، و «خاک و مرجان» ساخته مسعود اطیابی تقدیم شد.

*بخش روایت شهادت:

شیرآباد ساخته محمد حجت احمدی زر، تولدت مبارک ساخته مهدی زمانپور کیاسری، مردی با آرزوهای دوربرد  ساخته علیرضا بوالی و صبحانه با طعم مرگ ساخته محمد علی شعبانی.

همچنین از آثار فرزند کبیرکوه ساخته محمدرضا فریادی، میراث مجید ساخته مصطفی آتشمرد، پاکدشت ساخته علی ملاقلی پور تقدیر به عمل آمد.

*بخش تاریخ معاصر:

انتهای خیابان فلسطین جنوبی  ساخته  هادی حاجت مند، سرزمین افتخار ساخته محسن قیصری، شور وسرور ساخته عباس صالح مدرسه ای و جانشین ساخته کاوه مظاهری

*بخش روحانیت و بیداری اسلامی:

در بخش روحانیت و بیداری اسلامی نیز مهدی نقویان  کارگردان «گاو خشمگین» برنده جایزه ویژه هیات داوران  و جایزه مرگ بر آمریکا شد.

برگزیده‌ها: میلاد مهدوی کارگردان «به رنگ زندگی»/ سید مهدی موسوی کارگردان «شیخ علی»/ سعید ابوطالب کارگردان «دوازده تموز» همچنین کارگردان‌های زیر در بخش روحانیت و بیداری اسلامی شایسته تقدیر شناخته شدند: محسن اسلام زاده کارگردان «سفر به دیار پشتون ها»/ محمدحجت احمدی زر کارگردان « شاگرد امام» /سعید صادقی کارگردان« روزگار نو» /رضا برجی و محمود جوانبخت کارگردان «در امتداد غدیر»


محمد تقی فهیم در گفتگو با مشرق: به نظرم عمار ساختاری تازه و حرف نویی دارد. این جشنواره آمده تا نشان بدهد که همیشه جایش خالی بوده و مطمئن هستم در آینده‌ای نزدیک تاثیر آن را در حوزه فرهنگ حس خواهیم کرد. اگر چه در برنامه‌های اکران تا حدودی بی نظمی دارند و تاریخ و ساعت اکران آثار را از روز اول اعلام نمی‌کنند اما در مجموع فکر می‌کنم این جشنواره نوعی از فستیوال بومی ایرانی است که از الگوهای بیرونی پیروی نمی‎‌کند. 


و اما نقد! به ذهنمان رسید تا برادرانه به برخی نقاط ضعف جشنواره عمار که می‌تواند در آینده به آن ضربه بزند نگاهی داشته باشیم تا مسئولان برگزار کننده ضمن اطلاع از آنها در صدد رفع کاستی‌ها بر آیند. 

- آثار تکراری! متوجه نشدیم چرا عزیزان برگزارکننده برخی آثار سال‌های قبل را در دوره اخیر مجددا اکران کردند. آثار بسیاری نظیر میراث آلبرتا، مشتی اسماعیل، سه هزار میلیارد چند تا صفر دارد؟، خداحافظ رفیق، نبرد خاموش، خاک و مرجان،  و...فیلم‌های بودند که در این چهار دوره بارها و بارها اکران شدند و احتمالا در سالهای بعد نیز باید شاهد اکرانشان باشیم. 

- عدم حضور مستمر برگزارکنندگان در محل اکران (سالن مرکزی). در طول هفت روز برگزاری جشنواره عمار، هیچ گاه موفق به روایت نادرطالب زاده و وجید جلیلی در سالن‌ها نشدیم. این عدم حضور باعث شد که برگزار کنندگان در جریان هیچ کدام از ایرادها و نقص‌های جشنواره قرار نگیرند.


انسیه شاه‌حسینی در گفتگو با مشرق: برای برقراری نظم صددرصدی‌ باید توجه داشت که مهمانان و شرکت کنندگان همگی حرفه‌ای و آشنا به اصول فستیوال‌ها باشند. اما در مورد عمار اینطور نیست. وقتی همه آماتور و کار اولی هستند، خیلی از مناسبات مرسوم را مثل جایزه گرفتن، جایزه دادن، تقدیر کردن، تقدیر شدن و... نمی‌شناسند. از این رو طبیعی است که برخی بی نظمی‌ها رخ بدهد. حتی مجری برنامه ها نیز حرفه ای نبوده و انتظار اجرایی شگفت انگیز از او نمی‌رود.


- برنامه اکران‌های روزانه تا قبل از روز موعد در دسترس هیچ کس نبود. در واقع  کنداکتور نمایش فیلم‌ها یک شب پیش از نمایش هر روز در سایت بارگذاری می‌شد و امکان مشاهده اکران‌های روز بعد وجود نداشت. این مشکلی بود که برخی فیلمسازان را هم به دردسر انداخته بود و در دقیقه 90 از اکران زمان فیلم خودشان مطلع شدند. 

- چیزی به نام تبلیغات محیطی در سطح شهر وجود نداشت. نه بیلوردی، نه بنری و نه حتی پوستری. تنها تبلیغی که برای عمار صورت گرفت، چند خبر کوتاه در برنامه سینمایی هفت و شبکه آی فیلم بود که به هیچ وجه نیز به چشم نیامد.  تعداد مخاطبان امسال جشنواره عمار تقریبا سه برابر سال قبل بود ولی هنوز هم در زمان نمایش فیلم‌ها بخش قابل توجهی از صندلی‌ها خالی می‌ماند. این در نتیجه عدم تبلیغاتی است که باید جدی گرفته شود. 


وحید جلیلی در گفتگو با مشرق: این فضای معیوب و مریض رسانه‌ای داخل کشور بزرگترین مانع پیش روی جشنواره عمار است که باید فکری به حال آن بکنیم. بسیاری از زیرساخت‌ها و اطلاعات مربوط به کشورهای دنیا به صورت مستقل در کشور ما طرح نمی شود. ما تا حالا فقط همان چیزی که غرب می‌خواهد از جهان اطراف به ما نشان بدهد را دیده‌ایم. البته مسائل مالی و سیاست های داخلی هم در این امر دخیل هستند. 


- ما با دانشجویان زیادی در خلال مراسم اختتامیه گفتگو کردیم. اکثر قریب به اتفاق آنها موفق نشده بودند آثار مورد پسند خود را به دلیل تداخل ایام برگزاری جشنواره با امتحانات آخر ترم تماشا کنند و پیشنهاد کردند که چند روزی زمان آن جابجا شود و مثلا به قبل از نهم دی موکول شود. آنچه مسلم است، عمار باید بر روی قشر دانشجو و حضور حداکثری آنها سرمایه گذاری کند. 

- مستقل بودن جشنواره قابل تقدیر است. این که گردانندگان حاضر نیستند برای گرفتن بودجه دست خود را به سوی کسی دراز کنند، نکته‌ای قابل توجه است اما ای کاش مراقب باشند که به واسطه این استقلال، مورد نکوهش قرار نگیرند. برای مثال هنرمندان شهرستانی که برای اختتامیه به تهران آمده بودند، بعد از پایان برنامه مجبور بودند به محلی برای خواب بروند که البته به تعبیر چند نفر از آنها جای مناسبی برای مهمان نوازی نبود و دلشان از برگزارکننده ها گرفته بود. 

-مردمی برگزار کردن یک جشنواره به این معنا نیست که مثلاً برای مراسم افتتاحیه و اختتامیه مجری‌هایی به روی صحنه بروند که اساساً هیچ تبحری در اجرا نداشته اند که البته این موضوع باعث شد حاضران در سینما فلسطین نیز کمی دلگیر شوند. بهتر است عزیزان برای ویترین کارشان حداقل یک مجری درجه .... بیاورند.


هادی حاجتمند (مستند ساز و برگزیده بخش تاریخ معاصر) در گفتگو با مشرق: سینما یعنی فرم و محتوا در کنار هم. خدا را شکر که در جشنواره عمار فرم بر محتوا غلبه نکرده و همه چیز سر جای خود است. اما ای کاش در کنار تمام این خوبی‌ها، کمی نظم هم داشته باشند چرا که من از شهرستان به تهران آمدم و هنوز نمی‌دانم امشب جایی برای خواب گیرم می‌آید یا خیر!


سخن آخر:

حالا که نگاه مقام معظم رهبری به سمت این جشنواره معطوف است، حالا که هزاران جوان انقلابی در گوشه گوشه کشور برای نشان دادن استعدادشان به تکاپو افتادند و حالا که کودکی چهار ساله راه بلوغ در پیش گرفته همه ما باید حواسمان باشد که: "عمار" دیگر راه بازگشت به عقب ندارد. 
  • افسر یکم

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی

تصویر ثابت

تصویر ثابت

تصویر ثابت

تصویر ثابت

تصویر ثابت

ابزار هدایت به بالای صفحه

تصویر ثابت