جشنواره مردمی فیلم عمار در شاهین شهر

وبلاگ رسمی ستاد اکران جشنواره مردمی فیلم عمار در شاهین شهر و میمه

جشنواره مردمی فیلم عمار در شاهین شهر

وبلاگ رسمی ستاد اکران جشنواره مردمی فیلم عمار در شاهین شهر و میمه

جشنواره مردمی فیلم عمار در شاهین شهر

شما می توانید از آخرین اطلاعات پیرامون اکران های مردمی جشنواره عمار در سطح شاهین شهر و شهرستان های حومه ی آن با خبر شوید .






در اين وبلاگ
در كل اينترنت



بایگانی


یادداشتی از مصطفی شاه کرمی

پنجشنبه, ۲۶ دی ۱۳۹۲، ۰۸:۳۲ ب.ظ

متولی فرهنگ برای «عمار» مردمی وقت نداشت!



اختتامیه چهارمین دوره جشنواره مردمی فیلم عمار شنبه شب و با حضور بسیاری از فعالان سیاسی ، فرهنگی ، اجتماعی و نهادهای انقلابی و مردمی در حالی برگزار شد که هیچ کدام از مسئولان دولتی به‌رغم داشتن مدعای حمایت از هنر و هنرمند ( به ماهو هنر و هنرمند ) در آن حضور پیدا نکردند .

غیبت مسئولان در اختتامیه «جشنواره عمار»

از میان چهره‌های متعدد سیاسی، فرهنگی، اجتماعی و… این مراسم به افرادی نظیر آیت‌الله جنتی دبیر محترم شورای نگهبان قانون اساسی، سردار محمدرضا نقدی رئیس سازمان بسیج مستضعفین، دکتر علاءالدین بروجردی رئیس کمیسیون امنیت ملی مجلس شورای اسلامی، حجت‌الاسلام حمید رسایی نماینده مجلس و عضو کمیسیون فرهنگی مجلس، حجت‌الاسلام شهاب مرادی رئیس سازمان فرهنگی – هنری شهرداری تهران، خانواده‌ شهید احمدی‌روشن، سعید قاسمی، فرج‌الله سلحشور، علیرضا قزوه، ابوالقاسم طالبی، حسن عباسی، محمدحسین نیرومند، سید ناصر حسینی‌پور، دکتر فواد ایزد، دکتر محمد صادق کوشکی، مرتضی شعبانی، جمال شورجه، حامد زمانی، علی محمد مودب، جهانگیر الماسی، حبیب احمدزاده، وحید یامین‌پور، محمد تقی فهیم، احمد نجفی، محمدرضا شفیعی، محمدرضا عباسیان، سلیم غفوری، محسن علی‌اکبری، محسن مومنی شریف مدیر حوزه هنری و دهها چهره سرشناس و شناخته شده دیگر می‌توان اشاره کرد.

در میان خیل کثیری از مشتاقان جشنواره مردمی فیلم برخی مخالفان و منتقدان آن که برای غرزدن و ابرو در هم کشیدن و… حضور پیدا کرده بودند هم در نوع خودش جالب می‌نمود. نکته مهم درباره میهمانان اختتامیه جشنواره مردمی فیلم عمار عدم حضور دکتر علی جنتی وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی و دیگر مسئولان و مدیران وزارتخانه متبوع وی در مردمی‌ترین جشنواره فیلم کشور بود که این عدم حضور سؤال اکثر حاضران در مراسم بود. این در حالی است که علی جنتی عصر روز گذشته در جریان مراسم ختم مادر احمد پورنجاتی که به مسجد نور آمده بود، با حضور در جمع خبرنگاران و در پاسخ به این پرسش که چرا در اختتامیه جشنواره عمار شرکت نکردید، می‌گوید: وقت نکردم که در این جشنواره شرکت کنم! هر چند آقای وزیر و دیگر دوستان تابعه ایشان با نیامدنشان در مراسم اختتامیه جشنواره عمار ثابت کردند که به رغم مدعاهای کر کننده‌شان مبنی بر حمایتشان از هنر و هنرمند تنها یک ژست و پز روشنفکرانه است.

چه اینکه روز چهارشنبه هفته گذشته دکتر حسن روحانی رئیس‌جمهور در جریان دیدار با برخی از هنرمندان دست‌چین شده اعلام کرد دولت تدبیر و امید ضمن اینکه اعتقادی به تقسیم هنر و هنرمند به ارزشی و غیر‌ارزشی ندارد، حامی هنر و همه هنرمندان است. به رغم این ادعای روحانی هیچ کدام از مسئولان دولت تدبیر و امید به خودشان اجازه حضور در اختتامیه جشنواره عمار را ندادند. شاید در نگاه این دوستان آنچه که در جشنواره فیلم عمار، ضمن مفتخر بودنش به تأییدات و عنایات مقام معظم رهبری جریان دارد با هنر و هنرمند ارتباطی ندارد وگرنه باید برای اثبات مدعای چندروز قبلشان یک نفر به عنوان نماینده تفکر منادی حمایت از هنر و هنرمند به این مراسم فرستاده می‌شد.

آش نخورده و دهان سوخته!

ضرب المثل «آش نخورده و دهان سوخته» مصداق اتم و اکمل جشنواره عمار در رابطه با دریافت کمک‌های دولتی است. چه اینکه به رغم تأیید و پیش‌بینی ردیف بودجه در بودجه سال‌جاری توسط مجلس شورای اسلامی برای این جشنواره، دولت از پرداخت حتی یک ریال آن استنکاف کرد.

در این زمینه حجت‌الاسلام نصرالله پژمانفر سخنگو و عضو کمیسیون فرهنگی مجلس می‌گوید: «ما سال گذشته و در مجلس، یک رقمی را برای سال ۹۲ یعنی همین امسال و برای چهارمین دوره جشنواره عمار که در حال برگزاری است پیش‌بینی کردیم که متأسفانه تاکنون این رقم توسط دولت و مشخصاً وزارت ارشاد در اختیار این جشنواره قرار نگرفته است(!) ما در حدود ۴ میلیارد تومان را برای این جشنواره در بودجه ۹۲ پیش بینی کردیم که قرار بود در سال جاری و بر اساس تخصیصی که نسبت به دیگر بخش‌ها صورت می‌گیرد، مقداری از آن مبلغ را بر همان اساس در اختیار جشنواره عمار قرار بدهند که امیدواریم هرچه زودتر این مهم عملی گردد».

این اظهارات در حالی است که دبیرخانه چهارمین جشنواره عمار اعلام کرد در سال جاری و در جریان برپایی چهارمین دوره این جشنواره حتی یک ریال هم از طرف دولت به آنها تحت هر عنوانی پرداخت نشده است! همچنین رسانه‌های منادی تفکرات شبه روشنفکری با نگرانی شدید از اقبال و رویکرد نهادها و سازمان‌های انقلابی و مردم نهاد به این جشنواره، با دروغ‌پراکنی و اتهام‌‌زنی‌های بی‌پایه و اساس سعی در لوث کردن این جریان فرهنگی و انقلابی آینده‌دار دارند. طرفه اینکه هفته‌نامه معلوم‌الحال «حاشیه» که ظاهراً به برخی مراکز خاص وابسته است در مطلبی کوتاه به بهانه پوشش بخش‌هایی از این جشنواره توسط صداوسیما ضمن وارد آوردن اتهامات واهی، مدعی انواع حمایت‌ها و کمک‌ها از جانب دولت از این جشنواره شده است! هرچند تمامی کسانی که در مراسم اختتامیه جشنواره عمار حضور داشتند اظهارات چند روز پیش دکتر روحانی به عنوان رئیس دولت یازدهم در جانبداری و حمایت از هنر و هنرمند را شنیده بودند و توقع داشتند که این حرف‌ها در اولین میدان عمل و آوردگاه جدی که برای راستی آزمایی آن ادعاها فراهم شده است، به خودشان رنگ واقعیت بگیرند.

اما واقعیت دردآور و سخت این است که نیامدن حتی یک نفر از مسئولان فرهنگی و ذی مدخل دولت در این مراسم، دارای نتیجه و پیام بدتری است. چه اینکه دوستان دولتمرد و مسئولان وزارت ارشاد اگر برای سخنان خودشان کمترین احترامی قائل بودند یا اینکه اندکی به آن گفته‌ها باورمند بودند، می‌بایست کسی را به عنوان نماینده خودشان در این مراسم می‌فرستادند تا حداقل اگر قرار شد در روزهای آتی ادعای دیگری از این جنس مدعاها را مطرح کنند، حداقل یک نمونه قابل استناد در چنته داشته باشند! بنابراین می‌توان نتیجه گرفت که نه تنها هنر و هنرمند در نزد این دوستان دارای تقسیم‌بندی و تعریف است بلکه خودشان و همپالکی‌هایشان را میزان و مصداق سنجش «هنر و هنرمندمندی» می‌دانند و هر کس به آنها و تفکرات‌شان نزدیک‌تر باشد دارای غنای هنر بیشتری است و بالعکس!

  • افسر سوم

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی

تصویر ثابت

تصویر ثابت

تصویر ثابت

تصویر ثابت

تصویر ثابت

ابزار هدایت به بالای صفحه

تصویر ثابت