جشنواره مردمی فیلم عمار در شاهین شهر

وبلاگ رسمی ستاد اکران جشنواره مردمی فیلم عمار در شاهین شهر و میمه

جشنواره مردمی فیلم عمار در شاهین شهر

وبلاگ رسمی ستاد اکران جشنواره مردمی فیلم عمار در شاهین شهر و میمه

جشنواره مردمی فیلم عمار در شاهین شهر

شما می توانید از آخرین اطلاعات پیرامون اکران های مردمی جشنواره عمار در سطح شاهین شهر و شهرستان های حومه ی آن با خبر شوید .






در اين وبلاگ
در كل اينترنت



بایگانی


دبیر اجرایی جشنواره فیلم عمار در قزوین:

 صبح قزوین : حمید رضا ملازینل گفت: جشنواره عمار با توجه به رویکرد و نگاه گفتمان انقلاب اسلامی، رسانه و سینما را متعلق به مردم می دانست و با توجه به شاخصه و معیارهای تعیین شده در راستای اهداف، شکل گرفت.

6699

حمید رضا ملازینل دبیر اجرایی جشنواره فیلم عمار در قزوین در گفت و گو با خبرنگار صبح قزوین با اشاره به اهمیت جایگاه جشنواره عمار اظهار کرد: جشنواره عمار به دلیل وجود خلا هایی شکل گرفت چراکه در کشور ما عملاً سینمای مستند و داستانی با موضوعات انقلابی هیچ تریبونی برای دیده شدننداشت. این جشنواره از اهمیت بالایی برخوردار است به طوری که باعث ایجاد حساسیت در شبکه های مختلف از جمله بی بی سی شد به طوری که گزارش مفصلی پیرامون این جشنواره تهیه کرد.

ملازینل خاطر نشان کرد: جرقه تاسیس این جشنواره زده شد و توسط جبهه فرهنگی انقلاب اسلامی با مدیریت آقای وحید جلیلی سازماندهی و آغاز به کار کرد.

دبیر اجرایی جشنواره فیلم عمار یادآور شد: در ابتدای تاسیس این جشنواره کمتر از ۵۰ اثر به این جشنواره ارسال شد ولی در سال های بعدی شاهد رشد چشمگیری در میزان استقبال از سوی جامعه هنری کشور بودیم.

وی در ادامه عنوان کرد: این جشنواره با توجه به رویکرد و نگاه گفتمان انقلاب اسلامی، رسانه و سینما را متعلق به مردم می دانست و با توجه به شاخصه و معیارهای تعیین شده در راستای اهداف، شکل گرفت.

  ملازینل اضافه کرد: پس از شکل گیری جشنواره که ادعاهای بزرگی هم نداشت، این فرآیند ساختاری پیدا کرد. مقدمات انجام کار صورت گرفت. بعد از اطلاع رسانی و فرستادن فراخوان به سراسر کشور، آثار به جشنواره فرستاده شد.

استان قزوین امسال ۱۰ اثر به جشنواره ارسال کرده است

 وی در ادامه عنوان کرد: پس از پخش و اکران فیلم های ارسال شده، در بین مردم انگیزه بخشی شد به طوری که هر سال به تعداد آثار فرستاده شده افزوده می شود. زیرا آثار برخی از علاقمندان به فعالیت در این عرصه، بعضاً به مرحله حضور و رقابت در جشنواره های دیگر راه نمی یافت. ولی با تاسیس چنین جشنواره ای امکان به نمایش درآمدن این تعداد از فیلم ها و نقد و بررسی آنها فراهم شد.

این مسئول عنوان کرد: آثار تولید شده جبهه فرهنگی انقلابی در جاهای مختلف و در بازه زمانی مشخصی جمع آوری و داوری می شود در نتیجه هنرمندان با آگاهی از نقاط ضعف فیلم های ساخته شده خود، سعی می کنند تا در سال های بعدی اثرهایی با کیفیت بالاتر بسازند.

جشنواره عمار این توان را دارد که تبدیل به یک اسکار شود

 دبیر اجرایی جشنواره فیلم عمار با اشاره به رشد قابل ملاحظه در ارائه آثار و افزایش میزان استقبال علاقمندان خاطر نشان کرد: در سطح استان شاهد رشد خوب و چشمگیری هستیم چرا که در سال گذشته تنها یک یا دو اثر به جشنواره فرستاده شد ولی امسال نزدیک به ۱۰ اثر به این جشنواره ارسال شد. به طور قطع در سال های آتی نیز پیشرفت خواهیم کرد.

وی در پاسخ به این پرسش که این جشنواره تا چه حد به اهداف از پیش تعیین شده خود نائل آمده گفت: به نظر من شاید این جشنواره نگاه های آرمانی با رویکردهای دست نیافتنی نداشته باشد ولی امسال این گونه مطرح شد که ما هم این توان و قابلیت را داریم که به یک اسکار تبدیل شویم.

جشنواره عمار متعلق به مردم است

ملازینل ادامه داد: جشنواره عمار در سطح جهان تنها است زیرا اکران هایش محدود به محافل هنری نیست در واقع فاقد محدودیت زمانی و مکانی ست و در همه جا می تواند اجرا شود منتها با رویکرد و نوع گفتمانی که دارد. زیرا همان گونه که گفته شد این جشنواره متعلق به مردم است.

این مسئول متذکر شد: هدف یک فیلم ساز از ساخت و تولید اثر، دیده شدن آن فیلم توسط مخاطب و بیننده است و از طریق بازخوردهایی که از مخاطبین دریافت می کند زمینه رشد و پیشرفت وی فراهم می شود.

ضعف پوشش رسانه ای تنها مشکل جشنواره عمار

وی خاطر نشان کرد: این جشنواره فرصت خوب و مغتنمی برای جامعه هنری است استقبال نسبت به سال های گذشته بهتر شده و ما خود شاهد رشد در استان هستیم. سیستم اکران در دانشگاهها، روستاها، ادارات، مجموعه های فرهنگی، هیئتها، زندان ها و به طور کلی هر جا که شرایط مهیا بوده و علاقه به بحث های سینمایی و گفتمان انقلابی باشد برگزار می شود.

ملازینل تنها مشکل این جشنواره را ضعف پوشش رسانه ای دانست و عنوان کرد: امیدوارم این مشکل به زودی برطرف شود زیرا با هر اکرانی در واقع کار فرهنگی تقویت شده و در نهایت منجر به بهبود و پیشرفت فعالیت های فرهنگی می شود. چرا که هر فیلم دارای سناریویی بوده بازخوردهای مختلفی به دنبال خواهد داشت و در واقع یک رخداد فرهنگی محسوب می شود.

دبیر اجرایی جشنواره فیلم عمار در قزوین تصریح کرد: هر فیلم با رویکرد خاص خود دارای بازخورد های جالبی است و کسانی که به تماشای فیلم می نشینند در صورت پرداختن به موضوع مورد علاقه خود ترغیب شده و  از آن برای ساخت فیلم الگو برداری می کنند.

وی در مورد تفاوت های موجود بین جشنواره عمار و فجر گفت: جشنواره فجر متعلق به همین انقلاب است و در واقع بعد از انقلاب تصمیم گرفته شد که جشنواره ای با این مضمون و محتوا در بهمن ماه مصادف با پیروزی انقلاب برگزار شود که متاسفانه از اهداف خود دور افتاد.

6

در صورت ارائه بازتاب خوب از سوی جشنواره فجر هیچ وقت جشنواره دیگری خلق نمی شد

 ملازینل اذعان داشت: جشنواره فجر در حال حاضر نیز ظرفیت و بستر خوبی برای فعالیت در عرصه هنری است در واقع موجودیت سینمای ایران همین است.

این مسئول تصریح کرد: فجر این پتانسیل را داشت که نماینده و نشانگر تصویری از انقلاب در تمام بخش های زندگی همچون سبک زندگی، جهاد و شهادت و پیشرفت علمی باشد. بدون شک اگر بازتاب خوبی از خود ارائه می داد هیچ وقت جشنواره دیگری خلق نمی شد.

وی خاطر نشان کرد: جشنواره عمار برای پر کردن خلاء های موجود در ساخت آثار، نمایش و هم در بخش جایزه تاسیس شد و ما سعی کردیم این موارد را در سر فصل و دستور کار خود قرار دهیم.

ملازینل یادآور شد: مسئولین تا جایی که توانستند به ما کمک کردند. سپاه استان و حوزه هنری بیشترین همکاری را با ما داشتند. ارگانها و بخش های دیگر نیز در حوزه اکران به ما نه نگفتند و بیشتر در بخش هماهنگی ها ما را یاری کردند. امیدواریم شرایط برای انجام کارها به شکل مطلوب تری پیش رود و ما بتوانیم از تمام ظرفیت های موجود به نحو شایسته ای بهره ببریم.

رشد صعودی جشنواره عمار نشان از آینده درخشان می دهد

ملازینل تاکید کرد: عمار رشد صعودی داشته و طی این ۴ سال با فیلم هایی که به جشنواره فرستاده شد نشان داد که آینده درخشانی خواهد داشت.

دبیر اجرایی جشنواره فیلم عمار در قزوین خاطر نشان کرد: هر سازمان یا مجموعه ای که قصد بسط و گسترش دادن کارهای خود را داشته باشد باید برنامه های هدفمندی را تدوین و بر اساس آن فعالیت کند. الحمدالله نوع نگاه به این جشنواره، نگاه خلاقانه و رو به رشد و جهادیست و به شکل جهادی نیز کار می شود. مسئولین مربوطه نیز در تلاشند تا جشنواره هر سال بهتر از گذشته برگزار شود.

 

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی

تصویر ثابت

تصویر ثابت

تصویر ثابت

تصویر ثابت

تصویر ثابت

ابزار هدایت به بالای صفحه

تصویر ثابت